کلینتون: حکومت وحشت اسد پایان خواهد یافت
نوشته شده توسط : sadis
هيلاری کلينتون

هیلاری کلینتون: "حکومت وحشت آقای اسد به پايان خواهد رسيد"

همزمان با ادامه مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر بحران سوریه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفته که مردم "با وحشت" شاهد حوادثی هستند که در سوریه اتفاق می افتد.

خانم کلینتون روز سه شنبه (۳۱ ژانویه - ۱۱ بهمن) گفت که اوضاع در سوریه از کنترل خارج شده است، اما "حکومت وحشت" آقای اسد به پایان خواهد رسید.

خانم کلینتون گفت سئوالی که پیش می آید این است که جان چند نفر از شهروندان بی گناه باید از دست برود تا این کشور رو به جلو حرکت کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: "واضح است که نیروهای دولتی سوریه آغازگر تقریبا تمامی حملاتی هستند که به مرگ شهروندان سوری انجامیده است."

خانم کلینتون نگرانیها درباره مداخله نظامی در سوریه را رد کرد و گفت که طبق طرح اتحادیه عرب از نماینده آقای اسد خواهد خواست تا قدرت را در دست گیرد: "بهترین راه حل برای همسایگان سوریه است تا از فرصت استفاده کنند و به جلو پیش روند."

"ترک مردم سوریه و جسورتر کردن دیکتاتور به این واقعه وحشتناک می افزاید و باعث شکست در مسئولیت ما و بی اعتباری شورای امنیت سازمان ملل متحد می شود."

با این وجود، چین، یکی از اعضای اصلی شورای امنیت با هرگونه افزایش فشار به منظور تغییر رژیم در سوریه مخالفت کرده است.

در همین حال، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر از شورای امنیت هم خواست تا هر چه زودتر علیه آنچه "ماشین کشتار" آقای اسد خواند، اقدام کند.

او می گوید که تاکنون همه پیشنهادات پیشین شکست خورده است "چرا که دولت سوریه هیچ تلاشی برای همکاری با ما انجام نداده و تنها راه حل برایش کشتن مردم خودش بوده است."

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا هم گفته که طرح اتحادیه عرب تنها طرح "معتبر و قابل اجرا" است که می تواند به این"خشونت وحشتناک" اتمام بخشد و یک مرحله سیاسی جدید را آغاز کند.

با این حال نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب می گوید مداخله نظامی خارجی هدف اصلی نیست.

در همین حال بشار جعفری، سفیر سوریه، گفته است که کشورش استوار خواهد ایستاد.

روسیه: قطعنامه شورای امنیت سوریه را گرفتار جنگ داخلی می کند

روسیه هم نسبت به صدور قطعنامه ای که قرار بود (سه شنبه ۳۱ ژانویه) در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد، هشدار داده و گفته است چنین اقدامی غیرقابل قبول بوده و می تواند به جنگ داخلی در این کشور منجر شود.

در همین رابطه گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است این قطعنامه که از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خواسته شده تا از قدرت کناره گیری کند، راه را برای مداخله احتمالی کشورهای خارجی به سوریه باز می کند.

مطالب مرتبط دعوت روسیه از دولت سوریه و مخالفان برای انجام گفتگو در مسکوتهدید مخالفان حکومت سوریه به گسترش عملیات چریکیمخالفان اسد، پیشنهاد روسیه برای میانجی‌گری را رد کردندموضوعات مرتبطسوریه، خاورمیانهاین قطعنامه به پیشنهاد اتحادیه عرب تهیه شده و دولت سوریه را به دلیل اعمال خشونت و نقض حقوق بشر محکوم می کند.

کشورهای غربی امیدوارند که روسیه به عنوان نزدیکترین متحد سوریه درجریان رای گیری شورای امنیت دست کم به جای وتو، به آن رای ممتنع بدهد.

پیش نویس قطعنامه شورای امنیت شدیدا نقض حقوق بشر توسط دولت سوریه را محکوم می کند و از همه گروهها می خواهد هر چه سریع تر خشونت را کنار بگذارند. در این پیش نویس از کشورهایی که به سوریه سلاح می دهند، خواسته شده تا کار خود را متوقف کنند اما سوریه را تحت تحریم سلاح قرار نمی دهد.

در همین حال دولت سوریه می گوید پس از سه روز درگیری نیروهای دولتی موفق شده اند تا مخالفان را از حومه دمشق بیرون کنند.

این در حالی است که نیروهای مخالف می گویند به دلایل استراتژیک از پایتخت عقب نشینی کرده اند و به زودی حملاتی را آغاز خواهند کرد.

فعالان ضد دولتی ازحمله نیروهای نظامی به شهرک های آربین و زملکا که به مرکز دمشق نزدیکتر است، خبر داده اند.

به گفته معترضان ضد دولتی در جریان درگیری هایی اخیر در سوریه، یکصد نفر کشته و ۳۷ نفر مجروح شده اند.

بنا به گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز درگیریها در سوریه تا کنون، ۵۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.





:: برچسب‌ها: بهار , روز , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: